6 класс. Английский язык. Наречия.

6 класс. Английский язык. Наречия.

Комментарии преподавателя

 Примеры использования наречий

Why are you studying English now? Would you like to speak English fluently and know the Grammar rules well? The words “now”, “fluently”, “well” are adverbs.

Зачем вы сей­час учите ан­глий­ский? Хо­ти­те ли вы го­во­рить по-ан­глий­ски бегло и знать грам­ма­ти­ку хо­ро­шо? Слова «сей­час», «бегло» и «хо­ро­шо» – это на­ре­чия.

Примеры английских наречий

Рис. 1. При­ме­ры ан­глий­ских на­ре­чий

The story about Mike

Mike and his friend Sam are at the park. It’s the last day of their summer holidays. Mike tells Sam, “The holidays seemed to be short.”  Sam adds, “Yes, the holidays seemed to be extremely short!” Mike says, “The holidays went by quickly.” Sam adds, “The holidays went by really quickly.” Mike tries to cheer up, “We will have fun at school.” Sam agrees, “We will definitely have fun at school.” Mikeis confused and asks his friend, “What are you doing?” Sam answers, “I’m adding adverbs to all your sentences!

Майк и его друг Сэм гу­ля­ют в парке. Се­год­ня по­след­ний день их лет­них ка­ни­кул. Майк го­во­рит Сэму: «Ка­ни­ку­лы ока­за­лись ко­рот­ки­ми». Сэм до­бав­ля­ет: «Да, ка­ни­ку­лы ока­за­лись очень ко­рот­ки­ми». Майк го­во­рит: «Ка­ни­ку­лы про­ле­те­ли быст­ро». Сэм до­бав­ля­ет: «Ка­ни­ку­лы про­ле­те­ли очень быст­ро». Майк пы­та­ет­ся под­бод­рить: «Мы будем ве­се­лить­ся в школе». Сэм со­гла­ша­ет­ся: «Мы, без­услов­но, будем по­ве­се­лить­ся в школе». Майк спра­ши­ва­ет в за­ме­ша­тель­стве: «Что ты де­ла­ешь?» На что Сэмот­ве­ча­ет: «Я до­бав­ляю на­ре­чия во все твои пред­ло­же­ния!»

Наречия в английском языке

Рис. 2. На­ре­чия в ан­глий­ском языке

 Определение наречия

Adverbs describe words but they describe how something happens or is done. They describe actions, NOT people, places or things. Adverbs describe howwhenwherewhyhow often or how much something is or happens. Adverbs tell us more aboutverbsadjectives or other adverbs. They answer the questions WhenWhereHow?

На­ре­чия опи­сы­ва­ют слова, но они опи­сы­ва­ют, как что-то про­ис­хо­дит. Они опи­сы­ва­ют дей­ствия, а не людей, места или вещи. На­ре­чия опи­сы­ва­ют, каккогдагдепо­че­мукак часто и как много что-то про­ис­хо­дит. На­ре­чия рас­ска­зы­ва­ют нам боль­ше о гла­го­лахпри­ла­га­тель­ных или дру­гих на­ре­чи­ях. Они от­ве­ча­ют на во­про­сы «когда?», «где?», «как?».

При­мер:

We are studying adverbs now. (When?)

You’ve heard the story about Mike once. (How many times?)

Jane can cook beautifully. (How?)

Случаи употребления наречий

Рис. 3. Слу­чаи упо­треб­ле­ния на­ре­чий

 How often do you feel?

Complete the worksheet and use: alwaysusuallyoftensometimesnever.

E.g. How often do you feel amused? – I usually feel amused when I watch TV.

Questions

You

Classmates

How often do you feel energetic?

 

 

How often do you feel upset after a poor test mark?

 

 

How often do you feel tired during the week?

 

 

How often do you exercise at school?

 

 

How often are you impressed by someone?

 

 

При­мер:

  • The boy reads quickly.

How does the boy read? Quickly tells how the boy reads.

  • The opera singer sang melodiously.

How did the opera singer sing? Melodiously tells how the singer sang.

  • Joe quickly ate three apples.

How did Joe eat three apples? Quickly tells how Joe ate apples.

  • Jill suddenly fell on the wet grass.

How did Jill fall? Suddenly tells how Jill fell.

Таким об­ра­зом, чтобы найти на­ре­чие, необ­хо­ди­мо опре­де­лить гла­гол (в дан­ных пред­ло­же­ни­ях это слова “reads”, “sang”, “ate”, “fell”) и за­дать к нему во­прос «как?».

Дру­гие при­ме­ры на­ре­чийbadlyloudlywelltimidly.

Правила использования наречий

Рис. 4. Пра­ви­ла ис­поль­зо­ва­ния на­ре­чий

 A wordsearch

Read the words and then find them in the word search.

actively

amazingly

angrily

beautifully

bravely

calmly

carefully

carelessly

clearly

easily

fantastically

happily

loudly

magically

quickly

quietly

roughly

sadly

slowly

softly

Многообразий английских наречий

Рис. 5. Мно­го­об­ра­зиe ан­глий­ских на­ре­чий

 What are adverbs?

Many adverbs and “ly”, but lots of them do not, e.g.

fast, never, well, very, most, least, more, less, now, far, there.

При­мер:

Tara walks gracefully.

He runs fast.

You can set your watch by him. He always leaves at 5 o’clock.

The dinner guests arrived early.

She sometimes helps us.

Adverbs of time

Press the button now.

I have never been there.

Adverbs of place

Daisies grow everywhere.

I didn’t put it there.

Adverbs of manner

He passed the test easily.

Adverbs of degree

That is the farthest I have ever jumped.

He boxed more cleverly.

 

Источники:

http://www.youtube.com/channel/UC7ZmELCaZsapFLSeAYbVuTg

http://interneturok.ru/ru/school/english/5-6-klassy/unit-5/adverbs-narechiya?seconds=0

http://www.youtube.com/channel/UC-Rwh93V2Hgup-FEZdbiF2Q

Файлы